Begroting 2019

5. Bedrijfsvoering

5.1 Wendbare organisatie

Wat willen we bereiken?

Een interactieve en betrouwbare organisatie die voldoet aan de hedendaagse maatschappelijke normen en wettelijke eisen.

Wat doen we hiervoor?

Nr

5.1.1

Naam

Organisatieontwikkeling: uitvoering van het meerjarig actieplan ten aanzien van een interactieve en betrouwbare organisatie.

Dekking

Regulier

Nr

5.1.2

Naam

Implementeren van het plan van aanpak garantiebanen.

Dekking

IP 19-0405 Implementeren plan garantiebanen

Nr

5.1.3

Naam

Implementeren Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (WNRA).

Dekking

Regulier

Nr

5.1.4

Naam

Zorgen voor moderne en Arbo verantwoorde inrichting van werkplek.

Dekking

IP 19-0401 Vervanging meubilair / IP 19-0402 Vervanging vloerbedekking

Nr

5.1.5

Naam

Opstellen (2019) en uitvoeren van personeelsbeleid gericht op vitaliteit (80% van bezetting is ouder dan 45 jaar).

Dekking

Regulier

Nr

5.1.6

Naam

Uitvoeren medewerkers tevredenheidsonderzoek

Dekking

IP 19-0406 Uitvoeren medewerkerstevredenheidsonderzoek

Nr

5.1.7

Naam

Verdere doorontwikkeling van de dienstverlening zowel op het vlak van digitalisering als persoonlijk contact. Gericht op samen tot oplossing komen.

Dekking

IP 19-0407 Doorontwikkeling dienstverlening; digitalisering en persoonlijk contact

Nr

5.1.8

Naam

Implementeren van de vergadermodule bestuurlijke besluitvorming Djuma.

Dekking

IP 19-0403 Vergadermodule bestuurlijke besluitvorming

Nr

5.1.9

Naam

Verdere implementatie informatiebeveiliging en privacy.

Dekking

IP 19-0400 Functionaris gegevensbescherming

Nr

5.1.10

Naam

Omgevingswet implementeren op basis van programmaplan (2018).

Dekking

IP 19-8101 Invoeren omgevingswet

Nr

5.1.11

Naam

Zorgen voor adequate technisch ict-infrastructuur.

Dekking

IP 19-0404 Vervanging ICT-structuur

Nr

5.1.12

Naam

Streven naar behoud van gezonde financiële positie uitgaande van gelijk blijvende gemeentelijke lasten voor inwoners rekening houdend met kostendekkendheid en indexering.

Dekking

Regulier

Wanneer zijn we tevreden?

Wanneer inwoners en ondernemers tevreden zijn over de mate van dienstverlening en wanneer de medewerkers tevreden zijn.
Per activiteit zijn we tevreden als:

5.1.1.   we het actieplan hebben opgesteld (SMART) met daarin de fasering voor de komende jaren en uitvoering hebben gegeven aan de acties voor 2019
5.1.2.   extra banen hebben gecreëerd voor de doelgroep en daarmee voldoen aan de quotumregeling
5.1.3.   we voor 1 januari 2020 klaar zijn voor de invoering Wet normalisering rechtspositie ambtenaren
5.1.4.   we op basis van een nog op te stellen actieplan beschikken over moderne en Arbo verantwoorde werkplekken
5.1.5.   we een strategisch personeelsplan hebben vastgesteld dat een bijdrage levert aan de interactieve en betrouwbare organisatie
5.1.6.   de resultaten van het onderzoek input leveren voor het nieuw op te stellen personeelsbeleid
5.1.7.   we dienstverlening verder ontwikkelen op basis van de Digitale Agenda 2020 en de uitkomsten van het burgertevredenheidsonderzoek
5.1.8.   de implementatie zonder complicaties en binnen de randvoorwaarden plaatsvindt en de gebruiksvriendelijkheid doelmatig en doeltreffend blijkt te zijn
5.1.9.   we voldoen aan de richtlijnen voor Baseline Informatiebeveiliging Nederlandse Gemeenten (BIG) en de eisen die externe toezichthouders aan ons stellen
5.1.10.   we de Omgevingswet implementeren op basis van uitgangspunten die door de raad zijn geformuleerd
5.1.11.   we beschikken over een ict infrastructuur die voldoet aan de toekomstige eisen van beschikbaarheid, beveiliging en functionaliteit
5.1.12.   we de gemeentelijke ambities kunnen waarmaken met behoud van onze financiële positie (weerstandsvermogen, solvabiliteit) in combinatie met een gemiddelde lastendruk.